lauantai 18. helmikuuta 2012

Vaaleanpunaist värii kottii :)
























Eile olin kauhia reipas ja siivosin ens koko talon sit lisäilin noit pinkkei juttui ripotellen ympäriinsä. Mul on noit mariskoolei 14 kpl ja on kyl tosi kiva ku voi vaihtaa vuodenaikkojen mukka niitä sisustukses. Nyt otin kevään vihreät pois ja laitoin tosiaan noi pinkit ja sit pari viikkoo sit ostin tommosen ihanan pinkkisen lumpeenkukan mihin tulee tuikku. Mun mielest ne on tosi kauniita ja niit myydään kans miljoonan erivärisenä  ;) Vihree mul on ollukki jo parisen vuot ja noi Aallon tuikut on ihanii kans mut niit ei ole vaaleanpunasena ollenkka . Ku olin siivonnu menin lumet luomaa ja kyl sitä riittikki olihan koko päivän pyryttäny kunnol. Laittelin lyhdyt palamaan ja jäälyhtyiki on ny pari, ku tein ne pari viikkoo sit . Laitoin taas sitä tortilla vuokaa ku on mieheni lempiruokka :) Kun mies tuli kottii ni kaik oli valmist ja nautittii ruuast kynttilän valos  :) Niin tosiaan keittiiöön vaihdoin jo kevät verhot ja kyl tuliki niin keväinen fiilis . Tietty kattaukses käytin vaaleanpunaruudullissi servettei , kaik on ny niin vaalianpunast  :) eteiseski pyörähdin kameran kans ja sinnekki on tullu hiukan vaalianpunast tietty  ;) Tervetuloo taas meille ja kattoo miljoonaa kuvaa hahahah, hiukan innostuin ton kameran kans  ;)

5 kommenttia:

  1. Voi että mä tykkään siitä, että sä kirjoitat murteella ! Olen muuten turkulainen :) Mariskoolit ovat kyllä ihan ehdottoman ihania ja aina kauniita esillä, kaikissa väreissä. Oikein soman näköistä teidän kotona noilla pinkeillä piristyksillä - ja muutenkin! Hyvää viikonloppua :)

    VastaaPoista
  2. Ah SULLA sitten oli se tortillavuoka-ohje. Etsisin hulluna tänään, et kellä se oli, enkä löytänytkään.
    Tein sen sitten hämärästä muistista.
    Ja aika nappiin meni, vaan että kermaa ei tullut laitettu.
    Ja kyl tuli muuten hyvää! Varsinkin isäntä oli mielissään.
    Joten kiitos vaan vielä kerran tuosta ohjeesta! :)

    VastaaPoista
  3. Marianna : Olen paljo kiitost saanu et kirjotan murteel tääl, alus sitä kyl miettisi mut sit ajattelin et kai joku mua ny ymmärtää ;) Joo mä olen kyl iha urahtanu noihi mariskooleihi ja sit mul on niit oikke isoi kulhoi ( feikkei) kolme kappalet ja ny yks on keittiön pöydäl kynttilän kans :)Kiva ku poikkesit ja hyvää sunnuntait sin päi :)

    Maanvaiva : Mul kans käy monest tommottos et katon jossai blogis et onpa kiva idea tai ohje ja sit ku myöhemmin tarviin sitä ni en muist mis pirun blogis se olikka ;) Joo se tortillavuoka on kyl namia ja mä laitan kyl pari purkkii ruokakermaa, tomaattimurskan ja hiuka vettä ku tosiaan käytän 700-800 g jauhelihaa ja haudutan sitä sörsseliä liedel . Niinpä miksiköhän ollaan miehen kans näin pullei ;)

    VastaaPoista
  4. Hyvän näköistä! Ite kans huomaan että vaaleanpunainen ja muut hempeät värit vaan lisääntyy kevään mittaan :)

    VastaaPoista
  5. Hannele : No sehän täs on merkillist ku olen oikke vihannu vaalianpunast värii ja ny yhtäkkii tykkäänki siit ;) Vuonna nakki mun huonees kaik oli vaalianpunast ja siis tosiaan kaik eli päiväpeitto, verhot, matto, puhelin ym jopa mul oli laukku, kengät ja untsariki sen värissii hahahha. Joten kyllästysin siihe sit todella, mut ny näköjää aikka on tehny tehtävänsä tässäki asias ;)

    VastaaPoista